Konfigurácia programu

Pridanie odberateľov spojených s dodávateľmi v systéme.

Posledná aktualizácia: 27.07.2023


BitFaktura v rámci novely právnych predpisov o centralizácii DPH umožňuje v systéme definovať Odberateľov (napr. Vzdelávacie inštitúcie), ktorí budú pridelení Dodávateľovi (napr. Všeobecný úrad).

Ak chcete takého príjemcu definovať, pri vytváraní faktúry použite tlačidlo viac na rozbalenie možností pod údajmi kupujúceho.

Potom použijeme tlačidlo Pridať Odberateľa.

 
Program nám ukáže ďalšie polia, do ktorých môžeme pridať Odberateľa zo zoznamu Zákazníkov uložených v systéme alebo pridať nového Odberateľa, ktorého dáta ešte neboli do systému zadané.

Poradie zadávania kupujúceho a príjemcu tu nie je dôležité, môžete najskôr pridať príjemcu alebo kupujúceho.

Ak načítame Odberateľa, ktorý už bol v systéme uložený, môže program zobraziť správu s nasledujúcim obsahom: Chcete tiež načítať pridruženého kupujúceho (údaje kupujúceho v systéme) NIP: xxxxxxxxxxx? Kliknutím na tlačidlo OK program dokončí údaje v poli Dodávateľa.

Na karte Zákazníci je Odberateľ priradený ku konkrétnemu Dodávateľovi. Vedľa Odberateľa bude viditeľné tlačidlo Vystaviť faktúru, prostredníctvom ktorého začneme generovať dokument s vyplnenými poľami Odberateľa a Dodávateľa.


Odberateľ taktiež funguje ako samostatný zákazník v systéme a môžeme ho tiež vybrať v poli Dodávateľa na faktúre. Program nenúti daného zákazníka, aby bol iba Príjemcom alebo iba Dodávateľom.

Áno Zákazník, ktorý je už v systéme Odberateľom, môže mať aj definovaného Dodávateľa. Potom informácie v zozname zákazníkov vyzerajú takto (ďalší príklad):


Upozorňujeme, že klientka Renata Nowak je dodávateľom aj odberateľom systému. Informácie sa tiež zobrazia na zákazníckej karte.


Späť


Komentáre

Pridať komentár