Odosielanie faktúr z vlastnej e-mailovej adresy
Posledná aktualizácia: 29.03.2024
BitFaktura vám dáva možnosť odosielať e-maily zo systému tak, aby vyzerali, ako by boli odoslané cez vašu vlastnú e-mailovú schránku. Táto možnosť je k dispozícii v balíčku predplatného Pro a Pro Plus.
Ak chcete použiť túto možnosť, musíte na tento účel nakonfigurovať dopravu:
- prejdite do Nastavenia > Nastavenia účtu > Odosielanie e-mailom;
- začiarknite políčko Použite vlastný názov e-mailovej adresy;
- zadajte svoju e-mailovú adresu, z ktorej budú zákazníkom zasielané e-maily (pole <od>). V príklade použijeme adresu: Jan Novák <jan.novak@domena.sk>
Od 1. februára 2024 vyžadujú domény Google, Yahoo a ďalšie ďalšie konfigurácie poštovej schránky popísané nižšie pri nastavení poľa <from> na inú odosielaciu adresu, než je doména poštového servera, z ktorého je správa skutočne odoslaná:
Nastavenie DNS
Ak použijete možnosť Použite vlastný názov e-mailovej adresy, odporúčame nastaviť aj príslušnú konfiguráciu DNS na vašej doméne (tej, z ktorej sa odosielajú e-maily). Ak to chcete urobiť, kontaktujte osobu, ktorá spravuje vašu doménu, alebo nájdite miesto, kde si môžete sami nakonfigurovať DNS vašej domény. Musíte pridať záznam TXT v DNS domény (ktorý umožňuje BitFakture odosielať e-maily) s hodnotou:v=spf1 mx include:spfa.bitfaktura.cz ~all
v=spf.
Ak to chcete vykonať, v zázname TXT domény tesne pred
~all, -all, +all
alebo ?all
pridajte frázu include:spfa.bitfaktura.sk
Nastavenie DKIM
Navyše v PRO a PRO PLUS účtoch môžete po konfigurácii SPF nastaviť DKIM – pre konfiguráciu tejto možnosti vo svojom účte prejdite na kartu Nastavenia > Nastavenia účtu > Odosielanie e-mailov.
POZOR! Pridanie DKIM je možné iba Užívateľom so statusom „Majiteľ účtu“ a „Správca“
S vyplneným poľom „E-mailová adresa, z ktorej budú zasielané klientom e-maily“, kliknite na tlačidlo Nastavenie DKIM.
Objaví sa pole pre zadanie domény, kde systém v sekcii „E-mailová adresa, z ktorej budú zasielané klientom e-maily“ navrhne doménu z skôr vyplnenej e-mailovej adresy. V tomto poli môžete zmeniť hodnotu domény.
Po potvrdení údajov a kliknutím na tlačidlo Pridať vám systém v novom okne zobrazí očakávané hodnoty záznamu DKIM.
V hornej časti okna sa zobrazí správa pripomínajúca zadanie DNS záznamov na paneli správy domény.
Ďalej sú vo vyhradených poliach uvedené názvy záznamov rozdelené na: typ záznamu, názov záznamu, hodnotu záznamu.
V DKIM máme nasledujúce typy záznamov: CNAME em, CNAME s1._domainkey, CNAME s2._domainkey, TXT_dmarc.
Po pridaní záznamov do panela správy domény sa môžete vrátiť do okna BitFaktura a overiť záznamy pomocou tlačidla Overiť.
Ak si to rozmyslíte alebo urobíte v doméne preklep, môžete konfiguráciu DKIM zmazať pomocou tlačidla Zmazať a pridať novú s inou doménou.
Po overení DNS záznamov systém zobrazí správu: Doména úspešne overená!
Systém vám týmto spôsobom umožňuje pridať jednu doménu v rámci vášho účtu. Po pridaní domény a kliknutí na Nastavenie DKIM budete stále vyzvaní na riadne overenie. Ak chcete pridať DKIM pre inú doménu, odstráňte predtým pridanú doménu pomocou tlačidla Odstrániť.
DKIM a možnosť „Oddelená konfigurácia zasielania dokumentov e-mailom“ v rámci oddelenia .
Keď v rámci oddelenia použijete možnosť Oddelená konfigurácia zasielania dokumentov e-mailom a e-mailové adresy zadané v rámci samostatného odosielania nespadajú do jednej domény (tej, pre ktorú je už DKIM aktívny), systém vám poskytne také informácie v rámci oznámenia.
Po kliknutí na tlačidlo Nastavenie DKIM systém zobrazí správu s informáciou v rámčeku, že DKIM pre hlavnú doménu je už aktívna.
Potom systém správ na žltom pozadí označí, ktoré oddelenia a e-mailové adresy so samostatným nastavením dopravy nepodliehajú doméne s pridaným DKIM. Pre tieto oddelenia bude použité predvolené zasielanie e-mailom, ktorého podrobný popis nájdete v tomto článku → Odosielanie faktúr e-mailom - predvolené nastavenia.
Ak sa overenie DNS záznamu nepodarí, systém nad každým záznamom zobrazí chybovú správu.
Ak zadáte úplne nesprávnu doménu, systém zobrazí správu Opravte prosím svoje dáta. Doména – je neplatná.
Ak sa overenie DNS záznamu nepodarí, systém nad každým záznamom zobrazí chybovú správu:
Príklady popisov chýb:
→ chyba Expected CNAME for „X“ to match „Y“ hovorí, že záznam CNAME v doméne „X“ nemá hodnotu „Y“.
Táto chyba môže byť spôsobená preklepom pri dokončovaní záznamu alebo omylom vytvorení DNS záznamu iného typu alebo v inej doméne. Skontrolujte, či ste v názve domény neurobili preklep.
Ak sa názov domény zdá byť platný, overte záznamy ručne pomocou tejto stránky → ručne overte záznamy. Rozšírenie zmien DNS záznamov môže trvať hodinu alebo dokonca deň. Ak ste všetko vykonali správne a záznamy nevidíte, skúste to znova neskôr.
→ chyba no records found at '_dmarc.em.bitfaktura.cz' znamená, že platné záznamy DMARC neboli nájdené na žiadnej z uvedených domén, ktorých môže byť niekoľko.
Späť
Komentáre
Pridať komentár